سجاده فرش مسجد - فرش سجاده ای کاشان سجاده فرش مسجد - فرش سجاده ای کاشان .

سجاده فرش مسجد - فرش سجاده ای کاشان

عوامل موثر بر قیمت فرش سجاده ای مساجد

قیمت فرش سجاده ای در چند سال اخیر تحت تاثیر عوامل مختلف، افزایش شدیدی داشت و همانند دیگر کالاهای بازار به هیچ عنوان از ثبات قیمتی برخوردار نبود.

 

قیمت فرش سجاده ای کاشان با ورود واسطه‌گران

همانطور که می‌دانید خرید فرش سجاده با توجه به ابعاد مساجد و نمازخانه‌ها معمولا در متراژهای بالا صورت می‌گیرد که این موضوع برای خریداران فرش مسجد (خیران و یا هیات امنای مساجد) بسیار مهم است که فرش را مستقیما از کارخانه خریداری کنند، چرا که حتی 1000 تومان کمتر هم تاثیر بسزایی در قیمت نهایی سجاده فرش خواهد داشت.

به طور کلی ورود واسطه‌گران در فروش فرش مساجد، قیمت فرش سجاده ای را به شدت افزایش می‌دهد به طوریکه در برخی از شهرها شنیده شده هر متراژ را چیزی در حدود 40 تا 50 هزار تومان بیشتر از قیمت درب کارخانه سجاده فرش سبحان به فروش می‌رسانند که بسیار تاسف برانگیز می‌باشد.

حال شما تصور کنید که برای خرید فرش مسجد از واسطه برای متراژهای حتی 100 متر مربع هم چه مبلغ گزافی را باید پرداخت کنید؛

 عوامل موثر بر قیمت فرش سجاده ای مساجد

تاثیر جنس نخ در قیمت سجاده فرش مساجد

قیمت‌ها بر اساس نوع الیاف به کار رفته در فرش، تعداد شانه و میزان تراکم تقسیم بندی شده است که احتمالا با این اصطلاحات در فرش ماشینی آشنایی نداشته باشید و شما را قدری سردرگم کرده باشد.

در صورتی که با جنس نخ به کار رفته در فرش ماشینی آشنایی ندارید و یا اینکه از اصطلاح شانه و تراکم در بافت آگاهی ندارید در ادامه با ما همراه باشید که هر یک از عوامل تاثیرگذار در قیمت فرش سجاده مسجد و نمازخانه را به طور خلاصه برای شما توضیح خواهیم داد تا مانند یک خریدار حرفه‌ای با شناخت کامل، از کارخانه سجاده فرش سبحان خرید اینترنتی و یا حضوری خود را انجام دهید.

به طور قطع جنس نخی که در بافت فرش ماشینی به کار می‌رود مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت فرش سجاده ای می‌باشد. در اینجا فقط در مورد انواع جنس نخ خاب (نخ اصلی که روی فرش مشاهده می‌کنید) صحبت خواهیم کرد:

 

1. نخ بی سی اف (BCF)

مواد اولیه‌ی نخ بی سی اف در واقع الیاف پلی پروپیلن هستند. این نوع نخ در بافت فرش مسجدی، کیفیت بسیار پایین و ضعیفی دارد به طوریکه پس از یکی دو سال کف خاب می‌شود (یعنی مثل موکت کوبیده می‌شود) و هیچ نرمی نخواهد داشت. اگر به دنبال پایین ترین قیمت سجاده فرش مسجد هستید قطعا باید فرش سجاده با نخ بی سی اف را انتخاب کنید.

این نوع جنس نخ فقط در بافت فرش‌های ماشینی با تعداد گره پایین (تعداد شانه و تراکم پایین) کاربرد دارد و به خاطر کیفیت ضعیفی که دارند در فرش سجاده‌ای با تعداد شانه و تراکم بالا به عنوان نخ خاب (نخ اصلی) به کار نمی‌روند؛

 

محاسن و معایب جنس نخ BCF:

از ویژگی‌های خوب نخ بی سی اف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بدون پرز بودن در سجاده فرش

مقاوم بودن در برابر رطوبت

دارای کمترین قیمت فرش سجاده ای

 

از عیب‌های این نوع نخ نیز می‌توان موارد زیر را نام برد:

زمخت بودن و نداشتن نرمی

نداشتن خاصیت فنری (کوبیده شدن)

دوام پایین و عمر بسیار کوتاه

 

2. الیاف پلی استر

نخ پلی استر جزو متداولترین نوع نخ‌ها در بافت سجاده فرش مسجد می‌باشد. از آنجاییکه قیمت فرش سجاده ای پلی استر نسبت به فرش ماشینی اکریلیک پایین‌تر است و همچنین به دلیل کیفیت بهتر پلی استر نسبت به نخ بی سی اف، جایگاه خوبی در بافت فرش‌های ماشینی به خصوص 500 شانه دارد.

به طور کلی نخ پلی استر و نخ BCF که از الیاف مصنوعی درست می‌شوند، دارای خواصی شبیه به پلاستیک هستند که به هیچ عنوان نباید اجسام داغ را روی آن‌ها قرار دهید؛ همچنین فرش مسجد بافته شده با این نوع نخ‌ها قابلیت ارتجاعی شبیه به اکریلیک را نداشته و به مروز زمان با رفت و آمد روی آن کاملا کوبیده خواهند شد.

نخ پلی استر که به ابریشم مصنوعی نیز معروف است، بیشتر در بافت فرش‌های 440 شانه و 500 شانه کاربرد دارد و به میزان کمتری در بافت سجاده فرش 700 شانه ای هم کاربرد دارد.

 

مزایا و معایب سجاده فرش پلی استر:

مزایا و معایب نخ پلی استر تقریبا مانند نخ بی سی اف می‌باشد، با این تفاوت که دوام بیشتری نسبت به آن دارد؛ از جمله ویژگی‌های خوب سجاده فرش پلی استر می‌توان موارد زیر را برشمارد:

فاقد پرز بودن فرش مسجدی

روشن و براق بودن

مقاومت نسبتا خوب

 

از عیب‌های فرش سجاده پلی استر نیز می‌توان موارد زیر را نام برد:

سفت بودن نخ خاب فرش

کوبیده شدن به مرور زمان

پایداری کم و عمر نسبتا کوتاه

 

3. نخ اکریلیک - بالاترین قیمت فرش سجاده ای مساجد

بهترین نوع نخ که در بافت فرش‌های ماشینی به کار می‌رود به طور قطع نخ‌های اکریلیک هستند که بالاترین قیمت فرش سجاده ای را نیز شامل می‌شوند. نخ اکریلیک نیز جزو الیاف مصنوعی هستند که به خاطر برخی از شباهت‌های ظاهری که به پشم دارند، به آن‌ها پشم مصنوعی هم گفته می‌شود.

بیش‌تر الیاف اکریلیک وارداتی هستند و به همین دلیل با قیمت ارز رابطه‌ای مستقیم دارند. همچنین به دلیل کیفیت بالایی که این نوع الیاف دارند معمولا در بافت فرش‌های ماشینی 500 شانه تا 1500 شانه کاربرد دارند.

بیشتر خریداران فرش مسجدی به دنبال عمر بالا و دوام فرش هستند که تا سالیان سال نیاز به تعویض آن نباشد. پس اگر مسجد شما پاخور بالایی دارد، سجاده فرش با جنس نخ اکریلیک را انتخاب کنید.

 

مزایا و معایب فرش سجاده ای اکریلیک:

علیرغم اینکه فرش با جنس نخ اکریلیک گرانترین قیمت سجاده فرش مسجد را دارد اما عیب‌هایی هم دارد؛ در ادامه محاسن و معایب الیاف اکریلیک را می‌توانید ببینید؛

 

معایب الیاف اکریلیک:

پرزدهی اولیه

آسیب پذیری در برابر رطوبت

مهم‌ترین مزیت نخ اکریلیک نرمی و داشتن قابلیت ارتجاعی آن در بلند مدت است؛ ویژگی‌های خوب این نخ شامل موارد زیر می‌باشد:

دارای نرمی خوب برای نمازگزاران

کوبیده نشدن (دارای قابلیت ارتجاعی)

پایداری بیش‌تر در برابر حرارت

دارای عمر طولانی

 

شانه و تراکم در قیمت فرش سجاده ای

شانه و تراکم در واقع گره‌هایی هستند که به راحتی از پشت فرش قابل مشاهده هستند. شانه و تراکم همان گره‌های نخ‌های تار و پود هستند که در طول و عرض فرش بافته می‌شوند و هر چقدر این گره‌ها بیش‌تر و بیش‌تر باشد، کیفیت فرش مسجدی بالاتر رفته و در نتیجه قیمت سجاده فرش نیز بالاتر می‌رود.

1. اصطلاح شانه در فرش سجاده

به گره‌هایی که در عرض فرش مشاهده می‌کنید، شانه گفته می‌شود؛ در واقع شما می‌توانید از پشت فرش ماشینی با شمارش گره‌های عرضی تعداد شانه‌ی واقعی را به دست آورید.

2. تاثیر تراکم در قیمت فرش سجاده

به گره‌هایی که در طول فرش سجاده‌ای مشاهده می‌کنید، تراکم می‌گویند؛ به طور کلی شما می‌توانید از پشت فرش با شمارش گره‌های طولی میزان تراکم را محاسبه کنید.

جهت دیدن عکس و فیلم از فرش سجاده ای و مقایسه‌ی قیمت ها و همچنین دیدن لیست قیمت سجاده فرش به لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://pariscarpet.com/mosque-carpet-price-list/


برچسب: قیمت فرش سجاده ای، قیمت فرش سجاده مسجد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۵:۳۹ توسط:سیمین موضوع: فرش سجاده ای نظرات (0)